På denne side kan du se, hvordan du kommer i kontakt med rette vedkommende for din henvendelse vedrørende A/B Tjenestemændenes Byggeforening. For mere information om de forskellige roller i foreningen, se siden “At bo i andel – hvad bør man vide”.
Administrator / generel kontakt til foreningen
Foreningens tilknyttede administrator er WA.
Vores rådgiver Heidi Linette Sommer er primær kontaktperson for alle henvendelser (hvor bestyrelsen tidl. fungerede som primære kontaktperson) og som ikke rettes til gårdmand/Birk, herunder følgende:
- Alle generelle spørgsmål omkring foreningen
- Boligafgift
- TV-pakker tegnet gennem foreningen (se siden TV-pakker)
- Vaskekort (se siden vaskeri)
- Køb og salg (se siden køb og salg)
- Forsikringsspørgsmål (se siden sikkerhed og forsikringer)
- Spørgsmål vedr. vedtægter/ordensregler og brud på disse (naboklager)
- Frem- og udlejning (se siden fremleje og udlejning).
Før der tages kontakt til Heidi, bedes det venligst undersøges, om der findes informationsside herom på hjemmesiden (eksempelvis angående bestilling af navneskilte eller nøgler).
Post: Send/aflever din henvendelse til følgende adresse: Kjeldsgårdsvej 27A (postkassen ved porten), 2500 Valby.
Gårdservice
Foreningens tilknyttede gårdmand Birk (ved Felix Service) kan kontaktes direkte for henvendelser vedrørende almindelige vicevært-opgaver, der angår foreningens ansvar, bl.a. følgende:
- Problemer med ejendommens døre
- Drift af vaskeriet (for henvendelser om vaskekort kontaktes administrator)
- Div. småreparationer på ejendommen og defekte lamper
- Dørtelefoner
- Varmeforsyning
- Udendørsarealer herunder cykelstativer
Se gerne siden om vedligeholdelse først for beskrivelse af, hvad der henholdsvis foreningens og andelshavers vedligeholdelsesansvar.
Beboere kan få kontakt til med-andelshavere i den fælles facebookgruppe, hvor der kan læses, besvares og laves opslag. Gruppen er ikke relateret til bestyrelsen, og sager vedrørende bestyrelsen skal foregå per e-mail.
Hastetilfælde og akutte skader
Ved hastetilfælde (forbeholdt særligt hastende sager eller nødsager, hvor kontakt til gårdservice/administrator ikke kan gennemføres) kan der rettes personlig kontakt til et bestyrelsesmedlem. For vandskader se nedenstående.
Akut vandskade: I tilfælde af akut vandskade, oversvømmelse af vaskeri eller lignende, forsøg først at begrænse skaden og kontakt dernæst vicevært eller vvs.
- Ved vandskade fra vandrør/installationer i lejlighed, kan der lukkes for vandtilførsel til den enkelte lejlighed bagtrappen – drej og luk for ventilerne, der fører ind i lejligheden.
- Ved nødstilfælde/akut vandskade fra radiator, så forsøg først at lukke for vandtilførsel ved termostaten på radiatoren. Stopper dette ikke lækagen, så luk for ventilen på tilføringsrør i bunden af bagtrapperne. Når der lukkes for tilføringsrøret, lukkes der for al vandtilførsel til radiatorer i opgangen, så lukning heraf er forbeholdt nødstilfælde.
- Kontakt gårdmand Birk på tlf. 40 98 87 90. Hvis ikke Birk er tilgængelig, kontakt da Østblik VVS på tlf. 32 50 51 41 (døgnvagt, lyt og følg instruktionen for at blive stillet videre). Informer bestyrelsen om hændelsen.
Gaslugt: Find sikkerhedsinformation om bygas, og hvordan du skal handle i tilfælde af gaslugt, på Hofors hjemmeside.
Vurdering/tjek af andel
Foreningen har fast tilknyttede firmaer, som skal benyttes i forbindelse med salg af andel. NB! Læs først vigtig information på siden køb og salg.
- Kontaktinformation findes i overdragelsesvejledningen.
- Telefon: Ring på tlf. 35 43 44 99 for at bestille VVS-tjek.
- Telefon: Ring på tlf. 44 83 16 00 for at bestille el-tjek.
Bestyrelsen
For optimering af arbejdsgang bedes al kontakt fremadrettet gå direkte til administrator eller vores gårdmand/gårdservice, der efterfølgende kan kontakte bestyrelsen ved behov.