Sensommerfest i gården 2024
Vi holder gårdfest:
LØRDAG DEN 17. AUGUST FRA KL. 13
Traditionens tro vil der være forskellige lege og aktiviteter i løbet af eftermiddagen (der serveres snacks og drikkelse) og fællesspisning kl. 18.
Du/I bedes medbringe følgende:
- Godt humør
- Service til eget brug
- Drikkevarer til eget brug
- Salat/brød eller lignende til fælles buffet
Festudvalget vil sørge for velkomstdrink, snacks, kød/pølser til grillen og dessert.
Vi sætter teltet op søndag den 11. august om formiddagen. Kom gerne og giv en hånd med 🙂
Meld gerne tilbage (Mitra, 26707185), hvis du har lyst til at give en hånd med i forhold til planlægning og det praktiske (telt, borddækning, indkøb, arrangere aktiviteter).
SU: Tilmelding til Mitra, 26707185, enten ring eller sms, senest d. 11. august. Husk at melde ind, hvor mange deltagere, I kommer.
Vel mødt til en hyggelig dag i vores skønne gård med gode naboer.
Sommerhilsner Festudvalget
Stort affald 20.-24. juni
Som vi tidligere har informeret om blev storskraldsordningen, som vi kender den med levering af container til diverse stort affald, lukket af Københavns Kommune sidste år i september. Du kan læse mere om Kommunes bevæggrunde for at ændre ordningen samt regler for den ny ordning her: Slut med ’storskrald’ i København | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk).
Den nye ordning giver mulighed for at bortskaffe to kategorier af affald hhv. 1) Stort indbo 2) Indendørs træ. Se klip nedenfor med definition af, hvad der betragtes som Stort Indbo og Indendørs Træ. Bemærk, at der er ret specifikke regler for hvor lange f.eks. rør., bordplader, træ, m.v. må være – ikke over 2 meter – og spejle og andet materiale, der kan splintre, skal pakkes ind. Det fører for vidt at nævne alle regler her, så læs gerne selv reglerne på ovenstående link, før du stiller effekter ud, så vi undgår skader, samt at effekterne ikke tages med ved afhentning.
Vores vicevært Birk har bestilt STORT AFFALD mellem torsdag den 20. juni og mandag den 24. juni (afhentningsdag). Effekter skal stilles i området foran nr. 27 v. hækken, hvor Birk sørger for afmærkning og skilte. Affaldet skal placeres i de relevante, afmærkede kategorier. Hold meget gerne fin orden, undlad at stable effekterne i store (ustabile) bunker. Ud over de to nævnte kategorier, bliver der også mulighed for at stille elektronikaffald ud (som tidligere – se afmærket område for placering).
De bedste hilsener
Bestyrelsen
Varsling om cykeloprydning
For at holde god orden og skaffe mere plads i cykelstativer og cykeloverdækninger varsler vi oprydning af cykler.
Det er derfor tid til at opmærke den/de cykler/cykelvogne/barnevogne mv. du ikke ønsker bortskaffet. Andelsnummer/adresse skal tydeligt fremgå af mærkaterne, som placeres synligt på ovenstående effekter senest fredag den 8. marts 2024.
Der ligger manilamærker på bordet i vaskeriet. Skulle der løbes tør for mærkater, er du velkommen til at påsætte anden tydelig mærkning.
Cykler (inklusive barnecykler), cykelvogne, barnevogne mv., som ikke er opmærket, vil derefter blive indsamlet af viceværten og sat til storskrald.
Og når vi er ved emnet cykler: Hvornår har du sidst brugt din cykel? Hvis du ikke bruger den jævnligt, er det god stil at sætte den i kælderrum.
Husk også, at der er plads til barne- eller klapvogne, barnecykler mv., i kælderen ved 37A. Her er også en sliske, så det er nemt at få tingene op og ned. Husk at respektere, når der ikke er mere plads, tak.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Referat tilgængeligt
Referat af bestyrelsesmøde den 11. december er nu tilgængeligt.
Mvh Bestyrelsen
Referat tilgængeligt
Referat af bestyrelsesmøde den 30. oktober er nu tilgængeligt.
Mvh Bestyrelsen
Referat tilgængeligt
Referat af bestyrelsesmøde den 4. oktober er nu tilgængeligt.
Mvh Bestyrelsen
Referat tilgængeligt
Referat af bestyrelsesmøde den 15. august er nu tilgængeligt.
Mvh Bestyrelsen
Referat tilgængeligt
Referat af bestyrelsesmøde den 27. juni er nu tilgængeligt.
Mvh Bestyrelsen
Referat tilgængeligt
Referat af bestyrelsesmøde den 22. maj er nu tilgængeligt.
Mvh Bestyrelsen
Arbejdsdag / bordtennisturnering i gården
Så er det ved at være tid til arbejdsdag i gården.
Denne kombineres det med bordtennisturnering.
Det bliver i år søndag d. 11 juni kl. 11.00.
Vi starter med at drikke en kop kaffe/saftevand og lægger så en plan for diverse indkøb og gøremål. Eks. indkøb af planter, sand, maling, nyt legetøj m.m.
Som sædvanlig køber vi ind til pølser, brød, sodavand og øl, som vi indtager ved frokosttid.
Bordtennisturneringen starter efter frokosten er indtaget, og der er selvfølgelig en præmie til vinderen.
Håber at se et talstærkt fremmøde!
På vegne af minigårdudvalget, Mitra og Jonas
Havearbejde
Kære alle
Træplejefirmaet, iClimb, vil være på vores ejendom tirsdag den 25. april hele dagen. De udfører årlig pleje og beskæring af træer og store buske i gården og i skel til naboejendommene. De vil yderligere foretage beskæring/pleje af træer i forhaverne.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
Cykeloprydning
For at holde god orden og skaffe mere plads i cykelstativer og cykeloverdækninger varsler vi oprydning af cykler.
Det er derfor tid til at opmærke den/de cykler/cykelvogne/barnevogne mv. du ikke ønsker bortskaffet. Andelsnummer/adresse skal tydeligt fremgå af mærkaterne, som placeres synligt på ovenstående effekter senest søndag den 26. marts 2023.
Der ligger manilamærker i hver opgange på 1. sal på fortrappen. Skulle der løbes tør for mærkater, er du velkommen til at påsætte anden tydelig mærkning.
Cykler (inklusive barnecykler), cykelvogne, barnevogne mv., som ikke er opmærket, vil derefter blive indsamlet af viceværten og overgivet til politiet, hvilket foreningen er forpligtet til i forbindelse med en cykeloprydning.
Og når vi er ved emnet cykler: Hvornår har du sidst brugt din cykel? Hvis du ikke bruger den jævnligt, er det god stil at sætte den i kælderrum.
Barne-, klap-, cykelvogne mv. kan stå i skuret ved 37C og skal ikke stå i cykelskurene med cykelstativer. Husk også, at der er plads til barne- eller klapvogne, barnecykler mv., i kælderen ved 37a. Her er også en sliske, så det er nemt at få tingene op og ned. Husk at respektere, når der ikke er mere plads, tak.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Referat tilgængeligt
Referat af bestyrelsesmøde den 21. februar er nu tilgængeligt.
Mvh Bestyrelsen